Thursday, May 27, 2010

Dags för semifinal två!


I tisdags ägde årets första semifinal för Eurovision song contest rum! Jag får säg att Norge lyckats arrangera kalaset bra, till och med mycket bra! Trevlig trio som leder oss genom programmet. Som ni vet tippade jag de tio låtar som skulle gå vidare. Av de jag trodde på (se tidigare inlägg) gick sju stycken vidare. De tre från min lista som åkte ur var Lettland, Finland och Slovakien. Detta gjorde de till förmån för Bosnien & Hercegovina, Belgien och Ryssland!

Å jag förstår givetvis ingenting! Hur kan ploylåten från Ryssland gå vidare - man hör ju inte ens vad de sjunger. Belgien kan jag förstå att den gick vidare - men hur många gånger har man inte "hört" den? Killen sjunger bra, men låten är inte så värst rolig. Dock kommer den konkurrera hårt med Annas låt om den går vidare till final.

Men nu till den kommande semifinalen som sänds imorgon torsdag och som innehåller många fler bättre låtar än första semifinalen. Därför är det också svårare att bedöma vilka som kommer att gå vidare till final.

Men de låtar jag tror på är:

Armenien
Azerbajdzjan
Danmark
Irland
Israel
Kroatien
Rumänien
Schweiz
Sverige
Turkiet

Jag vill också reservera mig för den jättedåliga 80-talsschlagern från Nederländerna som sjungs av en 18-årig tjej som ser ut att vara 40. Tycker synd om henne och låter kommer säkerligen att gå vidare... :P

No comments: