Friday, September 10, 2010

Hett i studion!

Ikväll var jag åter igen publik i TV4:as Kvällsöppet hos Ekdal. På första parkett satt jag givetvis. Vart ska sleven vara om inte i grytan?

Ikväll medverkade en hel del toppnamn. Tre dueller som då och då hettade till - Fredrik Reinfeldt vs. Mona Sahlin, Anders Borg vs. Thomas Östros samt Anna Kindberg Batra vs. Carin Jämtin. Tre riktigt spännande debatter där Alliansens företrädare var sakliga medan oppositionen ständigt var anklagande. Att sedan Carin Jämtin vann duellen med att göra allt dyrare är oförståeligt för mig. Anna Kindberg Batra gjorde ett riktigt fint jobb.

Vidare påstod Mona Sahlin att Moderaterna var ett "Miljonärsparti" istället för ett arbetarparti - ni kan tro att detta var en av de gånger jag hade lust att gripa in. Jag, en ung kille som är student, uppväxt i ett arbetarsamhälle och har gjort den där klassresan Mona talar om, inser att väldigt få gynnas av de rödgrönas politik. Skattesänkningar har först och främst gått till låg och medelinkomsttagare och det har jag helt klart märkt av då jag arbetar vid sidan om studierna. Om Mona skulle få bestämma skulle jag och andra studenter och ungdomar som arbetar haft ännu mindre kvar i slutet av månaden att leva för.

Duellen mellan Borg och Östros var spännande då den för en gång skull hettade till lite! Stort plus ;)

Men allt är tydligt, det är tydligt vilka som företräder jobben och ett samhälle där alla har möjlighet att förverkliga sina drömmar och vilka som företräder bidrag och ett samhälle där man straffas för att man är framgångsrik.

Läs: Aftonbladet, DN, Expressen

No comments: