Wednesday, April 07, 2010

Nu får det räcka (S)!

Jag blir mörkrädd när jag läser Bromöllasidan i Kristianstdasbladet. Det är inte bara en tillfällighet att rubriker angående hot, rån, misshandel, narkotia, bilstölder etc. ect. ofta toppar och förekommer på Bromöllasidan. Vad är det för ett samhälle undrar jag, var finns hoppet och framtidstron och framför allt - varför åtgärdas inte problemen?

Jag kan medge att det inte är några lätta problem att tampas med, men det är kommunens förbannade plikt att försöka! Skärpning Socialdemokrater! Det kan inte vara lätt när man i all tid suttit på de ledande posterna inom kommunen och även i regeringen, man blir lätt hemmablind. Kanske är det dags för ett maktskifte i Bromölla? Ett skifte som leder till fler i arbete, ljusare tro på framtiden, ett mer integrerat samhälle med god ekonomi.

Ett expempel angående droger som är mycker förekommande bland ungdomarna i Bromölla är att kommunen och (S) säger sig ha en mycket bra och utförlig drogplan som företag och organisationer måste anta! Bra, men har ni missat poängen? Klart att folket inte knarkar på jobbet eller på fotbollsträningarna, problemet finns någon helt annan stans! problemet är ju att det dealas privat mellan ungdomar och personer där vi minst anar det!

Är det ingen som ser vart sossarnas samhälle är på väg? Varken framåt eller uppåt, utan bakåt och nedåt - är det så vi vill se Bromölla? Ett samhälle utan framtidstro är inget värt!

Jag vägrar se Bromölla falla i fördärvet!

No comments: