Friday, April 21, 2006

Congratulations!


Idag den 21 april fyller Queen Elizabeth Alexandra Mary 80 år. Inte bara Englands drottning, utan också hattarnas drottning, vill jag påstå. Att tala om drottningen får mig osökt att tänka på monarki. Speciellt Sveriges monarki. Ska vi behålla den eller inte? Rojalist som jag är anser jag att vi bör bevara kungahuset! Jag är medveten om de höga kostnaderna som kungahuset kostar varje år. Men, kungafamiljen är en symbol för Sverige. Kungen, sålika våran statschef representerar vårat land. Skall vi då avskaffa monarkin? Vem ska då representera Sverige och vara vår "symbol". Den som i så fall skall göra dett ska ha betalt, det kommer också att kosta pengar. Men visst, det kommer kanske inte kosta lika mycket pengar. Absolut inte! Men vi måste bevara denna "kultur"!

No comments: