Saturday, November 08, 2008

Mora - Here I am!


Hejsan!

Det är ett mycket bra tag sedan det hände någonting på denna blogg! Men nu gör jag ett test att börja småblogga om politik, tankar och händerlser i mitt liv. :)

Just nu sitter jag i ett klassrum på St. Mikaelsskolan i Mora där årets Miljöting äger rum. Miljötinget är ett sammarbete mellan Gävleborg och Dalarnas län där ungdomar kan vara med och prata miljö, vara med på work-shops och lyssna på föreläsare.

Tyvärr har jag inte hunnit vara med under dagen utan anlände lagom till en trevlig trerättersmiddag som ägde rum i skolmatsalen. Det är ungefär 400 elever som deltar på detta fantastiska evenemang denna helg i November.

Det är rätt svårt att få ungdomar engagerade, men här ser man ett praktexempel på att det faktiskt fungerar. De flesta är här bara för en social grej och anser att dte är allmänt intressant med miljöfrågor.

Imorgon ska jag representera liberala ungdomsförbundet i en debatt mellan alla ungdomsförbunden. Önska mig lycka till, det är nämnligen den första debatten i offentliga sammanhang jag tar mig an! Lite scary in för en fullsatt aula! Men det är en utmaning jag gärna tar mig an. Miljö är viktigt och det är dags att ta tillbaka miljöfrågan från vänsterkanten som så länge haft "monopol" på den. Vi liberaler har i alla tider kämpat för miljö, och det ska vi fortsätta med!


Vive la Miljö!



På återhörande

Mvh Christoffer

No comments: